Menu
Lifestyle / Travel

Kolejna przygoda w DUBAJU

Pierwszy raz odwiedziłam Dubaj w 2005. Zatrzymałyśmy się tu z siostrą na 3 dni, w drodze na Sri Lanke. To było 16 lat temu. Wróciłam do Dubaju w 2009 kiedy moja rodzona siostra tu zamieszkała i urodziła pierwsze dziecko. Potem cyklicznie, przynajmniej raz w roku tu wracałam. Rok 2020 i pandemia zablokowały dalsze podróże więc nie dotarłam do Dubaju. W tym roku kupiłam bilety już w maju i to w całkiem rozsądnej cenie.

Dubaj miasto przyszłości – gdzie wszystko jest możliwe

Niegdyś mała wioska rybacka w Zatoce Arabskiej, a dzisiaj Dubaj jest jednym z najbardziej kosmopolitycznych miast na świecie. Jeden z siedmiu emiratów tworzących Zjednoczone Emiraty Arabskie. Nie wiem czy wiecie, ale Dubaj jest domem dla prawie 200 narodowości i oferuje wszystkim odwiedzającym niezapomniane wrażenia. Dubaj ma coś dla każdego. Wypełnione futurystyczną architekturą, historycznymi dzielnicami, plażami z koralowymi piaskami i pustynnymi przygodami, każdy znajdzie coś dla siebie. Czy to nad brzegiem potoku, czy na szczycie Burj Khalifa, najwyższego budynku na świecie. A dzięki niezrównanej linii brzegowej, pięknej pustyni i wspaniałym pejzażom miejskim, wspomnienia tylko czekają na to, aby tu mogły powstać.

Czas podróży

Konieczne do wjazdu do Dubaju są testy PCR, ten musieliśmy wykonać wcześniej bo na wynik czeka się do 24 godzin. Jak się okazało wynik testu mieliśmy już tego samego dnia wieczorem. Dodatkowo potrzebna jest aplikacja oraz ubezpieczenie. Bez tych trzech rzeczy nie da się wsiąść do samolotu. Lecimy!  Po wylądowaniu w Dubaju musieliśmy zrobić kolejny test PCR, a jego wynik przyszedł na telefon po około 6 godzinach. Ale nie! Nie czekaliśmy na lotnisku. Po nie przespanej nocy w podróży spędziliśmy ten nowy, leniwy dzień przy basenie (w domu mojej siostry)

Jumeirah Beach Residences

Plaża JBR znajduje się w bliskim sąsiedztwie Mariny i oferuje piękny widok na Ain Dubai i wyspę Bluewaters. Znajdziemy tu tętniące życiem kawiarnie i restauracje przy skąpanej w słońcu promenadzie. JBR to nowoczesny kurort nadmorski w arabskim stylu, otwarty dla wszystkich amatorów kąpieli słonecznych. To idealne miejsce aby oglądać zachód słońca. Promenadą dojdziemy do mostu dla pieszych, mostu który prowadzi na Bluewaters.

AIN DUBAI koło widokowe

Wyspa Bluewaters mieści najwyższy i największy diabelski młyn na świecie AIN DUBAI zwane również DubaiEye. Jest to najnowsza atrakcja Dubaju. Ta niesamowita budowla mierzy 250 metrów wysokości, czyli więcej niż London Eye, Singapore Flyer, a nawet High Roller w Las Vegas. Największe i najwyższe na świecie koło obserwacyjne Ain Dubai oferuje wyjątkowe widoki na kultowe zabytki Dubaju z krytych, klimatyzowanych kabin, a także szeroką gamę rozrywek, dzięki którym będziesz tu wracać po więcej! Nieskończona ilość atrakcji, luksusowe hotele i restauracje.

DUBAI FRAME największa ramka do zdjęć

D U B A I   F R A M E  to jeden z najbardziej nietypowych projektów architektonicznych tego miasta. Atrakcja powstała stosunkowo niedawno bo w 2018 roku i z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Ja dotarłam do niej dopiero teraz.

Dubai Frame „Oprawia w ramy” imponujące widoki Starego i Nowego Dubaju, a jednocześnie służy jako metaforyczny most łączący bogatą przeszłość emiratu z jego wspaniałą teraźniejszością. Oferując spektakularne panoramiczne widoki na miasto, Dubai Frame celebruje historię Dubaju od jego wczesnego powstania po ambitne plany przyszłego rozwoju. Ma 150 metrów wysokości i 95 metrów szerokości. Do budowy zużyto ponad 9900 metrów sześciennych żelbetu, 2000 ton stali i 2900 metrów kwadratowych szkła laminowanego. A ponad 15 000 metrów kwadratowych złotej stali nierdzewnej pokrywa oprawę Dubai Frame, która zawiera wzór pierścienia inspirowany logo Expo 2020 Dubai. Robi wrażenie, ale bardziej zewnątrz niż w środku.

Plaża LA MER Dubai

La Mer to światowej klasy plaża w prestiżowej dzielnicy Jumeira 1, która łączy minimalistyczny i nowoczesny design ze sklepami, restauracjami i kawiarniami, rozrywkami i rozrywką wzdłuż 2,5 kilometra relaksującego białego piasku. Od wesołych parków wodnych, przez licencjonowane restauracje po butikowe kina. W La Mer jest tak wiele do zrobienia. Nie zaszkodzi też fakt, że La Mer Beach Dubai jest jedną z najbardziej Instagramowych lokalizacji w mieście. Nieodłącznym elementem jest street art. Kolorowe chatki wzdłuż plaży ozdobione są niezwykłymi maralami i graffiti. Odwiedzam to miejsce za każdym razem kiedy jestem w Dubaju i robię zdjęcia chyba każdemu graffiti. Ja wiem jedno, to moje ulubione miejsce w Dubaju!

Tak mniej więcej wyglądał pierwszy tydzień naszego pobytu w Dubaju. Na kolejne atrakcje, drugiego tygodnia zapraszam już za chwilę. Po więcej zdjęć zajrzyjcie na mojego Instagrama – wyróżnione relacje – Dubaj.